Čím nejlépe zahnat chuť na sladké? Aneb 6 tipů, jak odolat sušence


1.      Vyměňte čtvereček čokolády za lístek stévie

V zahradnictvích a květinkách se poohlédněte po nenápadné rostlince jménem stévie sladká. Nevěřili byste, jak sladce a dobře chutnají její lístky. Můžete si je přidat do šálku čaje nebo v případě nutnosti jen vložit do úst a chvíli žvýkat. Stejně jako stévie Vám poslouží už Aztéky oblíbená lippia sladká. Můžete ji konzumovat přímo nebo přidávat do potravin a nápojů, tak jako byste to udělali se stévií.
stevia listy.jpg

2.      Zapomeňte na umělá sladidla

Pokud nejste diabetik a nemáte tedy od lékaře potvrzený vysoký cukr, vyhýbejte se umělým sladidlům. Nekonzumujte ani potraviny, které jsou jimi záměrně oslazené. Stále ještě není jisté, do jaké míry nám tyto uměle vyrobené látky pomáhají a do jaké míry nám mohou škodit. Raději si jednou týdně, třeba v neděli, dopřejte kvalitní sladkost než denně jejich náhražky.
Máte-li rádi žvýkačky a jeden balíček Vám stačí s bídou na pár dní, pak je také omezte. Na druhou stranu, pokud už to opravdu „nemůžete vydržet“ a potřebujete něco sladkého zakousnout, dejte si raději jednu žvýkačku než třeba sušenku.
košíčky, makarónky a  marshmallows.jpg

3.      Hýbejte se

Nikoho už dnes nepřekvapí, že se při sportu uvolňují endorfiny štěstí. Využijte toho ve svůj prospěch! Honí Vás mlsná? Běžte si zaběhat, nebo se třeba jen projít se psem okolo bloku. Pokud zařadíte do svého týdenního programu alespoň tři, čtyři pravidelné sportovní aktivity, nemůžete pro své tělo už udělat nic lepšího.