Jaká data bude Facebook využívat, záleží především na každém z nás

300-250banner3.png

Zásadou číslo jedna je neposkytovat této sociální síti (a platí to o všech sociálních sítích obecně) žádné soukromé údaje, které považujete za citlivé. 
V principu totiž každý portál většího rozsahu, který se soukromými údaji pracuje, bude vždy terčem útoků nekalých živlů. Trestná činnost je bohužel denním chlebem některých z nás a takoví lidé potřebují především přístup k informacím. V každém případě zvažte, co o sobě na sociální sítě uveřejníte, a především si promítněte situaci, že se to o vás dozví nejen vaši přátelé.
abstraktní síť

Neměli byste každopádně zveřejňovat

  • fotokopie kreditní karty.
  • fotokopie veškerých osobních dokladů – rodného listu, občanského a řidičského průkazu, vysvědčení a certifikátů.
  • kopie pracovních smluv a veškerých smluv, kde figurují vaše osobní údaje, včetně rodného čísla.
  • přímo vaše rodné číslo.
  • fotografie s čárovými kódy, případně QR kódy jízdenek a letenek.
  • kopie rezervací ubytování v hotelích a penzionech.
  • fotokopie bankovních transakcí, výpisů z účtu, smluv o dílo a dalších smluvně ošetřených záležitostí.
  • fotokopie právních rozhodnutí, kde figuruje vaše osoba a vaši blízcí.

závislost facebook
Dále byste si měli uvědomit, že členstvím na sociálních sítích se můžete podílet na cílené reklamě a marketingových strategiích firem, pro něž jsou vaše soukromé údaje velmi zásadní. Paradoxně to jsou právě ta data, která většina lidí považuje za nepodstatná a hodná zveřejnění. Velké množství podnikatelských subjektů má obrovské příjmy z reklamy a tam se řadí pochopitelně i Facebook, nebo nejznámější vyhledávač Google.

10736866-6042388831854-199006879-n.png

Každý, kdo zadává těmto subjektům placenou reklamu, očekává, že se bude zobrazovat právě cílené skupině lidí. Takže např. není relevantní chudým studentům a absolventům středních škol zobrazovat elektromobily nebo špičkové vozy Porsche za statisíce dolarů, seniorům kojenecké oblečení, a maminkám na mateřské zubní náhrady.
sítě jako potrubí
Pokud vás reklama obtěžuje, a takových lidí není zrovna málo, lze ji v nastavení reklamních sdělení na Facebooku alespoň upravit. Zcela zakázat reklamy tu pochopitelně není možné, neboť ty jsou právě zásadním zdrojem příjmů této společnosti.

Jaká data bude Facebook využívat, záleží především na každém z nás
Ohodnoťte příspěvek