Jaká data bude Facebook využívat, záleží především na každém z nás

Zásadou číslo jedna je neposkytovat této sociální síti (a platí to o všech sociálních sítích obecně) žádné soukromé údaje, které považujete za citlivé. 
V principu totiž každý portál většího rozsahu, který se soukromými údaji pracuje, bude vždy terčem útoků nekalých živlů. Trestná činnost je bohužel denním chlebem některých z nás a takoví lidé potřebují především přístup k informacím. V každém případě zvažte, co o sobě na sociální sítě uveřejníte, a především si promítněte situaci, že se to o vás dozví nejen vaši přátelé.
abstraktní síť

Neměli byste každopádně zveřejňovat

  • fotokopie kreditní karty.
  • fotokopie veškerých osobních dokladů – rodného listu, občanského a řidičského průkazu, vysvědčení a certifikátů.
  • kopie pracovních smluv a veškerých smluv, kde figurují vaše osobní údaje, včetně rodného čísla.
  • přímo vaše rodné číslo.
  • fotografie s čárovými kódy, případně QR kódy jízdenek a letenek.
  • kopie rezervací ubytování v hotelích a penzionech.
  • fotokopie bankovních transakcí, výpisů z účtu, smluv o dílo a dalších smluvně ošetřených záležitostí.
  • fotokopie právních rozhodnutí, kde figuruje vaše osoba a vaši blízcí.

závislost facebook
Dále byste si měli uvědomit, že členstvím na sociálních sítích se můžete podílet na cílené reklamě a marketingových strategiích firem, pro něž jsou vaše soukromé údaje velmi zásadní. Paradoxně to jsou právě ta data, která většina lidí považuje za nepodstatná a hodná zveřejnění. Velké množství podnikatelských subjektů má obrovské příjmy z reklamy a tam se řadí pochopitelně i Facebook, nebo nejznámější vyhledávač Google.

Každý, kdo zadává těmto subjektům placenou reklamu, očekává, že se bude zobrazovat právě cílené skupině lidí. Takže např. není relevantní chudým studentům a absolventům středních škol zobrazovat elektromobily nebo špičkové vozy Porsche za statisíce dolarů, seniorům kojenecké oblečení, a maminkám na mateřské zubní náhrady.
sítě jako potrubí
Pokud vás reklama obtěžuje, a takových lidí není zrovna málo, lze ji v nastavení reklamních sdělení na Facebooku alespoň upravit. Zcela zakázat reklamy tu pochopitelně není možné, neboť ty jsou právě zásadním zdrojem příjmů této společnosti.