Někdo svůj byznys bere zcela tak, jak je a nesnaží se nijak zvlášť usilovat o partnery, kteří neprojeví extra zájem o partnerství. Někteří však musí, hlavně ze začátku, přesvědčovat nejen partnery, ale i klienty, o tom, že opravdu jsou dobří, nabízí dobrou službu a celkově stojí za to s nimi spolupracovat.
Jakých chyb se tedy vyvarovat při jednání s partnerem?
· Za každou cenu být originálem
Nesnažte se za každou cenu mít zcela jiný názor na věci, než váš partner. Pokud se nebudete moci shodnout ani na základních postojích k podnikání, pravděpodobně nebudete působit příliš důvěryhodně.
· Nepustit partnera ke slovu
Někteří lidé, včetně zaměstnanců různých obchodů či informačních nebo prodejních telefonických linek má dojem, že když nepustí klienta či partnera ke slovu, naprosto mu vezme vítr z plachet, protože mu hned naservíruje všechny domnívané výhody svého produktu, byznysu či služby. Opak je pravdou. Pokud nevyslechnete partnera či klienta, možná se také stane, že mu budete nabízet něco, o co nestojí a naopak si nezjistíte, že to co potřebuje, máte, ale vy se mu snažíte prodat něco jiného.
· Slibovat něco, co nelze z vaší strany splnit
Pokud si myslíte, že slíbíte partnerovi něco, co teď ještě neumíte nebo nemáte a vzápětí to půjdete řešit a najednou to budete umět a mít, tím pádem dodržíte, co jste slíbili a stoupnete v ceně, opět se pletete. Ideální je hned od začátku naservírovat vše tak, jak je a vyhnout se planým slibům, které nemůžete následně dodržet a tím si zkazit celý vztah. Pokud totiž přiznáte, že něco nemáte, může se stát, že to pro vás bude impuls k zajištění dané služby a partner či klient se vrátí, jakmile to budete mít. Pokud však budete hned na začátku mlžit, lhát a slibovat pro vás v danou chvíli nemožné, může se stát, že už se vám partner nikdy nevrátí a ještě to poví jinde, kde vám to udělá nepěknou reklamu. Sice negativní reklama je také reklama, leč v začátcích podnikání si toto zpravidla nikdo nemůže dovolit.